Nerve heter en film som har premiär den 19 augusti, det är en thriller och vanligtvis så gillar jag inte thrillers men den verkar faktiskt väldigt bra. Den handlar om Vee som är ganska försiktigt tror jag, men hon övertalas att spela ett spel, ''truth or dare - the truth'' som de säger i filmen då. Och hon övertalas att spela det och ta emot olika utmaningar och självklart så eskalerar det här väldigt mycket. Emma Roberts spelar Vee och hennes motspelare är Dave Franco.
 
Jag tror många av er vet vem Therese Lindgren, om inte så är en kort förklaring att hon är en svensk youtuber. Hursomhelst, hon la ut en vlogg häromdagen där hon under dagen fick ta emot utmaningar från Stockholm Panda och om hon klarade alla utmaningar så skulle hennes följare få gå på en förhandsvisning redan den 17 augusti och se filmen! Vad man behövde göra var att anmäla sig genom att skriva vad man heter, sin email och sitt telefonnummer. Det är alltså nästa vecka och jag kommer till Stockholm på söndag och samma dag så kommer min kära kompis Vilma till mig. Både hon och jag följer Therese, men just nu så är hon i Spanien och har inte internet hela tiden så jag anmälde henne också efter att jag anmält mig själv. Jag gjorde detta igår och det var först till kvarn som gällde och det fanns 750 platser så det var bara att hålla tummarna. 
 
Meeeeen idag så fick jag ett mail strax innan klockan 17 där det stod att jag var snabb nog och blablabla så jag hade fått en plats! Det stod såklart också vart det var och vilken tid osv. Sen var jag jättenervös och undrade om Vilma också hade fått det eller inte, men när jag väl fick tag på henne så sa hon att hon också fått det mailet! Jag började på riktigt hoppa upp och ner där jag stod när hon svarade. Så då var det bestämt, jag och min kära Vilma ska alltså få gå på en förhandsvisning av thrillern Nerve två dagar innan den har premiär nästa vecka. Helt gratis dessutom och det ska bli så sjukt kuuul!
 
Jag länkar både trailern till Nerve och Therese vlogg här nedan:
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej