Denna fredag var min sista riktiga skoldag i grundskolan eftersom att nian inte har någon skola alls nästa vecka. Nästa vecka för oss nior på Duveds skola ser ut såhär: Måndag, alla är lediga. Tisdag, nian åker till Trondheim kl 7 på morgonen och kommer hem kl 22 ungefär. Onsdag, nian har kompledigt för Trondheimsresan. Torsdag, niornas lunch kl 12. Fredag, skolavslutning!
 
Det är helt sjukt vad fort allting gått... Allt känns så spännande samtidigt som det är väldigt sorgligt för det är så många man säger hejdå till, typ lärare som man haft de senaste 4 åren när vi gått i 6-9. Det är många man kommer sakna fast samtidigt så är det superspännande att flytta och börja på en ny skola.
 
Hursomhelst, historien om den stulna brandsläckaren går ungefär såhär. 
Varje år spelar niorna brännboll. Först parallelklasserna mot varandra och sedan hela nian mot lärarkåren. Min klass (9:2) vann mot 9:1 med 99-87 tror jag det var och hela nian tillsammans mot lärarna vann med 119-77 villket innebär att mion klass förblev obesegrad! Yes! Det är också kul eftersom att den andra nian vunnit över oss i typ allt sen 6. Varje gång vi gjort liknande saker så har de vunnit, men inte den här gången för brännboll är vi tydligen bättre än dem på. Ha! Åter till den stulna brandsläckaren.. Nästan hela nian var på musik och övade inför skolavslutningen och när vi var på väg upp till skolan så möter vi Vilma, Elsa och Alva som berättar att ''en brandsläckare i cafeterian är stulen, nian är huvudmisstänkt och om den inte kommer fram eller någon erkänner innan kl 13 (då vi skulle spela) så kommer rektorn ställa in brännbollen''. Vi blev självklart väldigt förbannade för det här är vårat år och vi ska få göra allt det roliga nu, det är våran tur! Det var fyra sycken killar i nian som var huvudmisstänkta och tillochmed deras närmaste vänner sa att det var de. ''Dådet'' anmäldes till polisen som stöld och många i klassen var runt på hela skolan och letade/frågade ut folk. Jag, Vilma, Elsa och Alva fick fram lite information så vi gick och pratade med rektorn. Några andra hittade en tom brandsläckare i träslöjden, men brandsläckare har registreringsnummer och det visade sig vara fel. Brandsläckaren hittades aldrig och är fortfarande borta och vad vi har hört så har två av de fyra misstänkta blivit polisanmälda som misstänkta, men vi fick spela i alla fall. Vi var ett gäng som faktiskt var på väg hem, men bussen som de tänkt ta (jag åkte moppe) kom aldrig för att de hade kollat fel buss och det var tur det tycker jag för sen fick vi spela trots allt. Fint väder var det också. Sol och värme så man svättades en hel del pga det, men skönt var det. Förra året så regnade det under niornas brännboll så vi hade tur.
 
Brännbollen var superrolig och i stort sett hela nian klär ut sig varje år fast det är alltid några som inte orkar, men i stort sätt alla var utklädda vilket var jättekul. Jag och Elsa var utklädda till en djävul och en ängel, men eftersom Elsa har ett superfluffigt änglahår så var hon djävulen bara för att vi skulle göra lite tvärtemot. Därför var jag en ängel och elsa en djävul. Elsa hade en röd/mörk outfit, horn och svarta vingar medan jag hade en vit/ljus outfit, ett guldigt diadem och vita vingar. Vi var jättefina!
 
Övrigt då? 
Astrid bara växer och växer och hon är så söt och blir bara sötare och sötare. Jag sov hos Morris från torsdag till fredag för att vi var ett gäng tjejer på 12 stycken som var ute och åt för att fira att vi slutar och då blev det så sent så därför sov jag hos henne. Vad jag tänkte säga var att bara sen i torsdags (en natt sedan) så känns det som om Astrid har växt jättemycket, men hon är så söt! Sötaste lilla valpen i världen tycker jag!
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej