Jag skrev om det i början av veckan, men sen så vet jag inte vad som hände... Jag orkade bara inte. Hursomhelst så gick det jättebra. Jag och min grupp gjorde en prototyp på appen Catchin som ska hjälpa främst ungdomar att lära sig värdet av pengar. I appen ska man kunna leta efter mindre jobb och kunna hålla koll på sin ekonomi.

Hursomhelst, i fredags så pitchade alla grupper på kollot sina idéer inför de andra grupperna, Google for Entrepreneurs och för vänner, familj och i stort sett alla som ville kolla. Efter det så fick vi en överraskning, en trollkarl! Han var jätteduktig och sen fick vi diplom också. Sen så samlades vi allihopa och åt tårta och jag samlade in allas Facebook och startade en grupp med alla som varit med på kollot.

Men det var inte slut där. Vi fick presenter också, vilket var jättesnällt. Kollot var sponsrat av SEB och Samsung vet jag och vi fick en vattenflaska och ett cykelsadelskydd med SEBs logga(?) på, sen fick vi ett Epicenter sommarkort (en nyckel typ ifall man vill sätta sig i huset), vi fick en bok som heter Project Prep som handlar om en tjej som utvecklar en modeapp, vi fick också en bok skriven av Johannes Hansen som heter Fuck your Fears. Johannes är en mental rådgivare och han var och föreläste för oss om mod en av dagarna. Han var sjukt inspirerande och jätteduktig så det var verkligen roligt och jag ser fram emot att läsa den. Men det sjukaste som fanns i vår goodiebag var ändå detta.. Samsung tyckte vi var så duktiga under veckan så de skickade med varsin Samsung Galaxy Tab A! What?! Vi fick varsin platta av Samsung bara sådär? Det kändes ganska sjukt...

Jag är väldigt tacksam för att jag fick vara med på det här kollot, jag hade aldrig trott att jag skulle lära mig såhär mycket under veckan som gick. Kunde verkligen inte fått en bättre start i Stockholm. Välkommen till storstan Elsa!

Kommentera

Publiceras ej