Igår (lördag 09-09-16) så var jag på konsert på Gröna Lund och såg Troye Sivan live!
 
Detta var hans enda konsert i Sverige på hans turné och det var helt fantastiskt! Jag var där med min kompis Elsa (som också flyttat till Stockholm från Åre) och hennes kompis Tildhe. Vi gick in strax innan kl 18 och köpte nachos, sen satt vi framför stora scenen och käkade nachos. Lite senare så köpte vi munkar också.
 
klockan 19 så spelade Astrid S några låtar eftersom att hon var Troyes förakt. Säger man ens så? Hon spelade i alla fall några låtar och sen satt vi och väntade ett tag till, kanske 30-40 minuter. Sen klockan 20:00 sp var det dags för Troye Sivan att sepla på Gröna Lund och det var en helt otrolig upplevelse. Jag hade dock glömt att ladda min telefon hemma så jag had eganska lite batteri, men det höll genom hela så jag är så djukt lycklig över allt jag filmade och fotade. Jag filmade jättemycket så jag lyckades fånga de gånger han pratde mellan låtarna på film och till och med hela låtar har jag på film!
 
Det var så himla fantastiskt för visst folk skrek mycket och det gjorde vi också, men medan han sjöng så sjöng folk faktsikt bara med. Ingen stod liksom och skrek medan han sjöng och överröstade sången och det tyckte jag var superkul! 
 
Jag nämnde tidigare att jag hade jättelite batteri i min telefon, men trots det så filmade jag och fotade som en galning. En av mina videos är ca 7 minuter lång, hade jag haft mer batteri hade jag säkert filmat hela konserten... Hursomhelst, vad jag skulle berätta var att jag längtade så sjukt mycket åt att han skulle spela YOUTH och det var den sista låten han spelade. När Troye bett oss att sjunga med och skrika "MY YOUTH" så högt vi kunde så började den och då hade jag 1% kvar av mitt batteri. Jag fick hela YOUTH på film och när vi rör oss mot utgången så dör den. Då kände jag mig så otroligt lycklig för att jag fångat så mycket på bild och film och jag kommer nog komma ihåg detta resten av mitt liv tror jag. Det var så sjukt speciellt när han spelade YOUTH (och alla andra låtar, men framförallt den) för alla sjöng med så högt de kunde och alla var så glada och det var bara helt otroligt! Hela publiken sjöng med och det var den låten som jag kunde vartenda ord i och det var så sjukt kul att sjunga med. Jag är verkligen glad att jag var där och det var supermysigt att gå dit och dela upplevelsen med Elsa och Tildhe, bra platser fick vi också tycker jag..
 
Man kan verkligen inte låta bli att le när man skrollar igenom bilderna och filmerna från konserten. Ett minne för livet minst sagt...
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej