Sedan skolavslutningen så har jag varit hemma faktsikt, men på trosdag så åker jag ner till Stockholm. Det är väldigt spännande och roligt såklart. Jag har varit väldigt dålig på att uppdatera här men nu får jag väl göra det då.
 
Första veckan på sommarlovet på.. Tisdagen tror jag det var, ja, tisdag den 14 juni. Då ringde Elin, ur min numera föredetta klass, och frågade om jag ville följa med henne, Vilma och Alva ut och åka båt och grilla. Det lät supermysigt så jag tog moppen in till byn och så stack vi ut med Vilmas båt och Vilma körde. Vi åkte till en strand med kvällsol på andra sidan sjön borta i Björnänge typ. Där satte vi upp en engångsgrill och grillade marshmallows och bananer med choklad i, supergott! Sen så badade jag, Elin och Vilma också medan Alva satt och skrattade åt oss. Det var en superhärlig kväll och det var så mysigt att bara vara och veta att det var sommarlov. När vi skulle hem fick vi dock lite problem, motorn startade inte och sen blev tändstiften sura... Elin rodde och Vilma lekte mekaniker och jag och Alva visste inte riktigt vad vi skulle göra. Tillslut fick vi igång motorn och åkte tillbaka till bryggan. Vi träffades faktsikt på byn dagen efter och fikade och gick en promenad på stranden och sen satte vi oss i hopptornet där båten låg och bara myste i det fina vädret.
 
Sen har jag målat huset ganska mycket när det har varit fint väder, jag har tränat med Tuva och hon kom hit och gick en hundproemnad i skogen med mig. Sen har det varit ganska dåligt väder ett tag, men igår var det bättre så då målade jag klart det sista som jag kunde måla nu innan jag åker. 
 
Idag åkte jag och mamma in till Östersund på morgonen för att jag skulle till tandregleringen igen och just nu så spänner det lite, men det är inte lika hemskt som det har de varit de andra gångerna för då har det verkligen gjort ont efteråt. men minatänder ser redan mycket finare ut efter knappt ett halvår. Sen var vi runt lite och fixade lite saker innan vi åkte hem. Strax efter Krokom så bytte jag och mamma plats och jag körde hem till Duved därifrån. Imorgon ska jag spendera dagen med att packa för på torsdag så åker jag!! 
 
Från båtturen
 
 
 
 
Mysdagen
 
 
 
Den här bilden har Vilma tagit och jag tycker att den är jättehärlig.
t
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej